Hästar hästar hela dagen!

Ja som en dag med hästar som tema skulle man kunna säga!

Först på FM en tur till travshopen på färjestad på lite uppdrag från jobbet :) Inhandlade mig ett par nya mountainhorse Ridhandskar, underbara!

Sen till 4H för en träningsrunda med finfina Peggy. Häst och vagn i Karlstadtrafiken, uppmärksamhet fick vi kan jag ju lova. De flesta bilister var mycket trevliga och hänsynsfulla medans vissa j*vlar drar förbi i 180.. Peggy skötte sig superbra idag, bryr sig inte om traffiken utan det är småsaker som brunnslock och järnvägsövergångar. Duktig häst, nu käns det ganska bra inför våran tur till studentbalerna :)

Liten paus, sen dags för långritt med barngruppen. Själv satt jag på Jamaica som var pigg som bara attan, men vilken häst var inte det. Årets första långritt!

Kort paus, upp på Kompis för ett dressyrpass, bomarbete. Gick ganska bra!
Knappt någon paus alls, upp på lilla fiina Elmer och ett dressyrpass till gick också ganska så bra, men vi har saker att jobba på!

Nu har jag äntligen landat här i sängen, skönt!
Blir lite sömn och vila innan hästeriet drar igång igen imorgon bitti!

Nattinatti
/S

Kommentarer
Postat av: Theres

Åhh vad kul med häst! Var tänkt ett tag att vi skulle ha sommarhästar, men det kostar ju en del :)Är nog 6-7år sen jag satt i hästsadeln så jag vill gärna komma upp igen! Hade varit såå kul!! :D

2010-06-01 @ 22:14:17
URL: http://brustheres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0