Tvär vändning!

Ja nu är det så här: Jag ska INTE flytta till Falun och plugga som det ser ut just nu!... Jag kan tänka mig att mina närmaste vänner som läser nu ser ut som fågelholkar.
Så här ligger det till i alla fall.
Jag var alldeles för impulsiv i mina val och la in ett omval inför urval 2. Bara för att se om jag skulle komma in i Karlstad, eftersom jag vid den tidpunkten var väldigt osäker på vad jag ville och kände att en flytt ända dit med allt krångel som hör till för att senare kanske märka att jag inte alls trivs med utbildningen. Falun verkar otroligt fint och trevligt så inte för den sakens skull... I nuläget så vill jag till Falun och har lagt in en sen ansökan. Virrfia nr.1 det är jag det! F*N!

Jag kom alltså in i Karlstad på en liknande lärarutbildning och min plats i Falun ströks :(

Idag kom kontraktet på lägenheten som jag fått i Falun. JÄTTEFIN lägenhet verkligen, superbra planlösning och stor balkong i solsidan! VILLE JU DIT JU!!! :/

Under gårdagen och nu idag har jag tänkt, funderat och grubblat. Fram och tillbaks på vad jag vill göra av mitt liv.. Det enda som jag verkligen VET att jag skulle vilja arbeta med är djur. Vetrinär eller djursjukvårdare. Men tyvär föddes jag inte till geni och kommer inte in på någon av dessa populära utbildningar. synd.

Ikväll så har jag ändå så gott som bestämt mig för att ge Karlstads lärarutbildning en chans till att börja med och se om det är något för mig. Jag ska samtidigt slänga in en ansökan till en yrkesutbildning i något ganska udda... Tror dock inte att jag kommer in då bara 5 st blir antagna per termin. Men vi ger det en chans för det vore verkligen roligt!

Jag blir alltså kvar i Karlstad som det ser ut nu, men mycket kan fortfarande hända.
MEN jag ska inte fortsätta bo kvar hemma för det, jag står inte ut! Jag vill ha eget och har förhoppningsvis en lösning på problemet! Min mormor som bor på haga ska inom ca en månad flyttas till ett äldreboende och då blir hennes 3:a tom (stoooort åt lilla mig men billigare hyra än 1:an jag fått i Falun) Pappa ska kolla med bostadsrättsföreningen om det går att fixa :)

Så ligger det till och nu och allt kan fortfarande hända. Jag ska hålla er uppdaterade.


Bara för att jag bloggar så flitigt så bjuder jag på en gammal "fjortisbild" Varsågoda!! ;)

/S.Nilsson 

Kommentarer
Postat av: annika

det var det värsta! får väl hoppas att du på nått sätt kommer in i falun igen då...



men det skulle inte va fy skam att ha dig kvar här i kd heller! blir ju oxå kvar...

2010-08-11 @ 04:07:22
Postat av: Becca

Tråkigt med Falun :(

Men jag blir ÖVERLYCKLIG om du blir kvar här!!!

Måste ses snart hörru.. Saknar dig <3

puss

2010-08-11 @ 20:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0