På begäran!

 Jag ska bli DALMAS och på begäran så kommer här lite mer info om staden Falun (jag kan ju erkänna att jag aldrig tidigare varit där mer än på genomresa så för mig är det nyttigt att läsa på lite).

Falun "kopparstaden"
23,5 mil från Karlstad. Expressbus till Karlstad finns :)
14,2 mil till Venjan och kärleken <3
Helgerna kommer att fördelas mellan dessa två resmål.. 4H är ett självklart stopp när jag ska hem till Karlstad.
Det är Sveriges 26:e största tätort, dalarnas näst största med ca 37 000 invånare (Karlstad 90 000). Alltså inte så himla stort, men det verkar väldigt mysigt vad jag har hört.
Faluå rinner rakt igenom och delar staden i två delar.
Det som är speciellt för just Falun är deras koppargruva som har sin egen historia... har inte orkatr sätta mig in i det än men det är nog värt ett besök!

Kändisar från Falun:
*Jenny och Susanna Kallur
*Sabaton (heavy metal band)
*Pär Mårts (ishockeytränare)
*Mattias Flink (MASSMÖRDARE... :S.)
och några fler...som dock jag inte känner till alls.





Universitetet heter Campus Lugnet.. och jag böjar den 30 augusti!
Mitt problem är nu att jag inte får komma in i lägenheten för än tidigast 1 september... vart ska jag bo tills dess??

Min lägenhet ligger i Norslund ett område som ligger ca 15 min promenad till skolan och 10 till centrum. Jag har kollat upp en ridskola som ligger lite drygt 3 km från där jag bor :) Den ska kollas in!
Jag ska innom kort skaffa mig en liten katt som sällskap´. Jag måste ha djur runt mig och en liten söt katt som sover i sängen är ju mysigt värre <3

Jag lägger ut bild och planlösning på lägenheten så fort jag får dom pappren hemskickade av hyresvärden :)

/S

Kommentarer
Postat av: Louise

Det låter bra! Glöm inte bort oss bara! <3

2010-08-04 @ 21:50:49
URL: http://louiseerikson.blogg.se/
Postat av: Sara

Du kommer inte ångra dig, tror däremot du ångrat dig om du tackat nej. Det kommer bli strålande för dig, bara du kommer hem igen när du är klar ;)

Och katt förresten??

Frasse måntro??? <3

2010-08-04 @ 22:42:53
URL: http://saras88.blogg.se/
Postat av: victoria

Haha är man kändis om man är massmödare?

2010-08-05 @ 11:29:53
URL: http://trumvirvel.blogg.se/
Postat av: Hille

lycka till sofia! Tack för infon!

Och när du nu påminde mig så har jag varit i gruvan en gång. Svinfula skyddskläder måste man ha. hjälm och en käp. (har fan stavas det? du vet en sån som stålmannen har)

2010-08-05 @ 22:54:13
Postat av: Annika

låter ju göörbra! :) har oxå vart nere i gruvan, sjuuuukt spännande...

2010-08-06 @ 14:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0