Glömde

Jag har ju faktiskt inte bara tänkt på utbildning hela dagen utan lite annat har hunnits med!

Var uppe med tuppen i morse för ett besök på vårdcentralen. Till ingen nytta dock.

Hem och åt frulle, slappade ett tag framför tvn, har varit mkt trött både igår kväll och nu under dagen, har känts som att en stor mega förkylning varit på väg men det verkar nu framåt kvällen ha försvunnit. Skönt, har inte tid att vara sjuk!

Känsliga läsare kan sluta läsa här... ;)




Myran har varit i slagsmål med en annan katt och fått en "bula" /böld mitt på huvudet. Hon har verkligen sett skojig ut. Denna har idag spruckit och massor av blodblandad vätska har kommit ut. 
Tvättade rent det ordentligt och lät henne vara ett tag. Det funkade inte ho kliade upp det lilla såret som var till ett större. Det ser ut som att man ser in till hjärnan på henne :S Ur såret kommer vätska, vilket är bra så att det inte stängs inne igen.
Vi fick alltså kasta oss iväg till djuraffären för att skaffa en tratt till henne men eftersom hon är en sån liten kattflicka så passade inte denna utan det fick bli en tur till djursjukhuset och köpa en mindre. 
Stackarn är inte alls nöjd med sin nya "krage" riktigt deppig ikväll.
Vetrinären som kommer till djuraffären i Skoghall ska titta på henne imorn och se ifall det möjligt vis behövs någon medicin eller så. För att vara på den säkra sidan! Man är ju rädd om sina små älsklingar <3

Efter att ha fixat detta så var dt bara att sätta igång att försöka komma fram till en lösning bland problemen som uppstått med utbildning. Ringde ett samtal till  Falun.. fick inget riktigt svar. Hon som jag pratade med verkade inte riktigt veta vad hon svarade på eller vad jag frågade.

Efter mycket tänkande och velande framför datorn så behövde jag verkligen ut och få lite luft.
Tog med mig Flisan ut på en promenad. Vi gick en mysig tur genom skogen vid hästviken (fick t.o.m. se lite hästar som hopptränade vid equalityline) Flisan träffade en kompis som hon fick bada med nere vid vänern :)
Över en timme var vi ute och klättrade runt över stock och sten i skogen, myyys!

Jag längtar efter att kunna ha en alldeles egen hund och uppfostra från början för att sedan träna och tävla med. Jag ska absolut ha en hund i framtiden när det funkar rent praktiskt! Tollare har jag länge funderat på..

Djur är som ni nog har märkt en ganska stor del av mitt liv, klarar mig inte utan dom. En katt blir det så fort jag flyttar hemifrån :)

     

Over and out
// Sofia

Kommentarer
Postat av: Louise

Tollare är så fina! Hoppas det löser sig med boende och utbildning.

Kram på dig! <3

2010-08-11 @ 13:25:13
URL: http://louiseerikson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0