Bilar, jag säger bara bilar!

Herregud vilken dag!
Krångliga bilar.
Vi tar det från början...

Jag gick upp tidigt idag också för att skjutsa mamma till sin första jobbdag efter semestern. (Volvo V70:n)
Både dit och hem utan problem.. något segare än vanligt att starta, men inget som man la märke till direkt.

Hem och ut på morgonprome med Flisan. Frukost på det och lite morgon tv + nektarin.

11.00 Jag och syster tar volvon till Våxnäs för att lämna in hennes krånglande dator. När vi nu skulle där ifran till farmor som bor på rud så började krånglandet! Bilen startar inte på de två första försöken. Konstigt men jag tänkte att det var säkert något tillfälligt så vi åkte till rud i alla fall och kom fram utan problem.

Åt mat hos farmor och efter detta skulle jag skjutsa henne och Ellen till sjukhuset där de skulle på anhörigträff för strokepatienter. MEN BILEN STARTAR INTE!

Stressigt värre! Farfars bil hade vi planerat att ta då men den var inlåst i garaget som nyckeln för tillfället var spårlöst borta till. Där gick plan B i krasch.. Taxi fick det bli till sjukhuset tillslut.

Jag och Flisan gick in till stan från sjukhuset och tog bussen till pappas jobb för att hämta Atosen.

Till 4H för att rida...men så blev det inte. Pappa ringde och jag åkte tillbaka till volvon på rud. Pappa ringde bärgningsbil som kom. Bärgaren eller vad man ska kalla honom gjorde ett försök och så klart startade bilen då. *tyyypiskt* "Koppling och full gas så funkar" det sa han bara och "ring om det blir mer problem". OK sa jag och gick in till farmor en stund.

På pappas begäran så tog jag sedan Volvon och åkte till verkstan på lamberget och ställde ner bilen där. 
Jag ska alltså promenera in till stan därifrån för att sedan ta bussen tillbaka till rud och hämta lilla Atos. 

Det är nu det börjar ÖSREGNA!.....

Hämtade bilen på rud och åkte till våxnäs för att hämta mamma kl kvart i 5. Kom precis på klockslaget. STRESS!

Hem slänga i mig en nektarin... gott!

In med Myran i buren och åka till vet. Såret skulle läka int trodde han och gav oss en slava som skulle smörjas på 2 ggr/dag.

Hem

En nektarin till och lite fil. 

Pappa ringer och ska bli hämtad på jobbet (tog ju bilen för honom).

Hämtar pappa och åker till rud och hämtar farfars vw (hittade garagenyckeln när stressen lagt sig något).

Nu är jag äntligen hemma kl är 21.00. äter just nu ännu en nektarin och pustar ut litegrand. 

Ja det var den dagen det och ingen ridning idag heller... hoppas på morgondagen. Hoppas också på att få låna farfars bil och åka till Venjan till helgen :) Det ska nog fixa sig.


/S

Kommentarer
Postat av: Hille

Hua. man skulle hitta en bilmekaniker att gänga sig med. så man slapp sånt där!

2010-08-11 @ 23:24:03
Postat av: victoria

det lät väldigt omständigt!

2010-08-12 @ 21:11:44
URL: http://trumvirvel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0